چهار سوی علم

جدیدترین و برترین اخبار و مقالات

چهار سوی علم

جدیدترین و برترین اخبار و مقالات

محموله بار ایستگاه فضایی منهدم شد

برای اولین بار رخ داد



فضاپیمای باری M-12M روسیه به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی نتوانست خود را به مدار زمین برساند و در منطقه ای در نزدیکی سیبری یا منطقه "آلتای" روسیه منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فضاپیمای باری روسیه حاوی بسته های ملزومات ایستگاه فضایی بین المللی روز چهارشنبه دچار نقص شد و نتوانست خود را به مدار زمین برساند و احتمال داده می شود مدتی کوتاه پس از پرتاب سقوط کرده باشد.
این فضاپیما در حال حمل چندین تن ملزومات به ایستگاه فضایی بین المللی بود که در ثانیه 350 از آغاز پرتابش نقص فنی در سیستم احتراقی آن ایجاد شده و منجر به خاموش شدن اضطراری فضاپیما شد و هرگز نتوانست خود را به مدار مورد نظر برساند.
مقامات آژانس فضایی روسیه احتمال می دهند این فضاپیما در سیبری یا در منطقه "آلتای" روسیه، مرز مشترک روسیه، چین و مغولستان سقوط کرده باشد، زیرا مقامات این منطقه صدای سقوطی را از فاصله 100 کیلومتری شنیده اند.

این کپسول حمل بار توسط راکت سایوز و از پایگاه بکنور قزاقستان به مدار پرتاب شد، به گفته رسانه های روسی، این اولین باری است که طی 33 سال گذشته برای یکی از محموله های روسیه چنین مشکلی ایجاد می شود. مقامات روسی معتقدند سقوط این محموله نمی تواند سرنشینان ایستگاه فضایی را تهدید کند زیرا آنها برای دو تا سه ماه آینده ذخیره کافی سوخت و اکسیژن در اختیار دارند.
بر اساس گزارش بی بی سی، پس از وقوع این حادثه مرکز کنترل هیچ نوع سیگنال ارتباطاتی را از جانب این کپسول فضایی دریافت نکرد. روسیه هفته گذشته نیز حادثه دیگری را تجربه کرده بود زیرا پرتاب ماهواره اینترنتی، تلویزیونی و مخابراتی این کشور از پایگاه بکنور قزاقستان نیز با شکست مواجه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد