چهار سوی علم

جدیدترین و برترین اخبار و مقالات

چهار سوی علم

جدیدترین و برترین اخبار و مقالات

ناسا در جستجوی میکرو نشانه هایی از حیات در جهان هستی

دانشمندان در سازمان ناسا 8 طرح جدید را به منظور جستجو برای یافتن حیات در اجرام کیهانی ارائه کردند که طی این ماموریتها مواد معدنی و میکروارگانیزمهای موجود در اجرام کیهانی از نزدیک مورد آزمایش دقیق قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، "استیو اسکویرز" از دانشگاه کورنل معتقد است استروبیولوژی یا علم مطالعه حیات بر روی سیاره های دیگر و جستجو برای یافتن حیات هسته مرکزی بسیاری از این ماموریتهای مهم فضایی را تشکیل داده است وی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد این موضوع یکی از کلیدی ترین محرکهای اکتشاف در منظومه خورشیدی به شمار می رود.

ماموریتهای ممکن و عملی که در آنها از روباتها برای نمونه برداری از خاک مریخ و جستجوی حیات در میان آب موجود در قمرهای دورافتاده استفاده خواهد شد، هنوز به تایید ناسا نرسیده اند و این سازمان تصمیم نهایی را برای تامین بودجه یکی از این ماموریتها اتخاذ خواهد کرد.

ناسا امیدوار است با بررسی الگوهایی که به واسطه ارگانیزمهای زنده به وجود آمده اند، بتواند محدوده حیات را در منظومه خورشیدی یافته و در عین حال نشانه هایی جدید از چگونگی آغاز حیات بر روی زمین به دست آورد.

از جمله ماموریتهایی که طرح آنها در دست بررسی قرار گرفته است ارسال کاوشگر به سیاره عطارد، بررسی متان بر روی مریخ، جستجو در میان اقیانوسهای نهانی قمر اروپا، جستجوی مواد ارگانیک در قمر تایتان و جستجو برای یافتن نشانه هایی از حیات در ستاره های دنباله دار است.

این اخبار در حالی منتشر شده است که افکار عمومی بر روی جستجوی حیات بیگانگان در منظومه خورشیدی و یا فراتر از آن متمرکز شده است استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور انگلیسی نیز به تازگی اعلام کرده است شاید بیگانگان فضایی هم اکنون در حال سفر در میان جهان هستی باشند.

وی در برنامه مستندی درباره حیات بیگانگان در جهان هستی اعلام می کند شاید وجود بیگانگان فضایی برای ساکنان زمین چندان خوشایند نباشد و در صورت وجود چنین حیاتی، این موجودات می توانند با کمک فناوری های فرابشری خود منابع انرژی زمین را تخلیه کنند.

هشدارهای هاوکینگ با هیجان تعدادی از محققان برای یافتن هوشهای ماورائی در تضاد کامل است، برای مثال سازمان ناسا به تازگی برنامه های جستجوهای خود را برای یافتن حیات به خارج از منظومه خورشیدی گسترش داده است.

بر اساس گزارش تلگراف، سال گذشته نیز تلسکوپ فضایی کپلر این سازمان به منظور شناسایی و ردیابی سیاره های شبه زمینی به فضا پرتاب شد و ناسا تا کنون اطلاعات زیادی را از این تلسکوپ دریافت کرده است اما حتی اگر تلسکوپی به نام کپلر نیز وجود نداشت، بسیاری بر این باور هستند که بیگانگان و حیاتهای ناشناخته جایی در میان جهان هستی شناور بوده و در جریان اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد