چهار سوی علم

جدیدترین و برترین اخبار و مقالات

چهار سوی علم

جدیدترین و برترین اخبار و مقالات

وجود سیارات مشابه زمین در کهکشان راه شیری عادی است

یک تیم بین المللی از ستاره شناسان در بررسیهای خود نشان دادند که وجود سیارات سنگی و غنی از آب مشابه زمین در کهکشان راه شیری بسیار عادی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم بین المللی ستاره شناسان به سرپرستی دانشمندان دانشگاه لچستر با بررسی کوتوله های سفید که بازمانده برخورد ستاره های مشابه خورشید هستند دریافتند که سیارات فرامنظومه شمسی مشابه زمین در کهکشان راه شیری گسترده شده اند.

این بررسیها می تواند در کشف اشکال مختلف حیات در سیارات حاضر در کهکشان راه شیری نقش مهمی ایفا کند.

ستارگان در ابعاد خورشید اتمسفری غنی از هیدروژن خالص و هلیم خالص دارند اما در بسیاری از این ستارگان عناصر سنگین تری چون کلسیم، منیزیم و آهن نیز دیده می شود.

این محققان با بررسی اطلاعات جمع آوری شده در پروژه ای با عنوان Sdss به این نتایج دست یافتند. در این پروژه، دانشمندان درحال بررسی بیش از 100 میلیون جرم آسمانی حاضر در کهکشان راه شیری هستند.

با بررسی موقعیت، حرکت و طیفهای پرتوهای تابیده شده از کوتوله های سفید، این دانشمندان کشف کردند که حداکثر 20 درصد از این ستارگان دارای سیارات سنگی هستند. با بررسی عناصر شیمیایی بسیاری از این سیارات سنگی که جرم آنها حدود 140 کیلومتر قطر یک شهاب سنگ است مشخص شد که این سیارات حتی می توانند محتوی آب باشند.

براساس گزارش ساینس دیلی، با توجه به این نتایج، وجود اشکالی از حیات حتی از نوع بسیار ساده می تواند در سراسر کهکشان راه شیری پدیده ای بسیار رایج و معمولی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد