چهار سوی علم

جدیدترین و برترین اخبار و مقالات

چهار سوی علم

جدیدترین و برترین اخبار و مقالات

تصویر توفان "ایرنه" از ایستگاه فضایی

فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین المللی با نزدیک شدن توفان بزرگ ایرنه به ایالات متحده آن را تحت نظر گرفته و به عکاسی و تصویربرداری از آن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با نزدیک شدن توفان ایرنه به ایالات متحده، "ران گاران" فضانورد آمریکایی ایستگاه فضایی بین المللی تصاویر شگفت انگیزی را از فضا از این رویداد طبیعی به ثبت رسانده است. وی روز دوشنبه در حالی که به سیاره زمین چشم دوخته بود از این توفان دسته دوم از ایستگاه فضایی بین المللی عکاسی کرد. وی به همراه عکسی از این توفان که بر روی صفحه شخصی اش بر روی اینترنت قرار داد نوشت دیروز توفان ایرنه از فراز کارائیب گذشت، لطفا آماده باشید!


توفان ایرنه اولین توفانی است که طی آغاز فصل توفانهای اقیانوس اطلس شکل گرفته و از تاریخ اول ژوئن 2011 آغاز شده است. ایرنه در حال حاضر به عنوان توفان دسته دوم در مقیاس شدت توفان سفیر-سیمپسون طبقه بندی شده است که در آن سرعت باد برابر 160 کیلومتر بر ساعت است. این توفان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شدت بیشتری خواهد گرفت.

بر اساس گزارش ان بی سی، ماهواره های کنترل آب و هوا در مدار زمین تصاویر متعددی از این توفان به ثبت رسانده اند و در عین حال دوربینهای تصویربرداری ایستگاه فضایی بین المللی نیز تصاویر دقیقی از ایرنه ثبت کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد